自學寫網站,可以入行做IT嗎?

Peter
May 29, 2021

--

自學IT入行

市場對IT人的需求,是你意想不到的多。

不論你是懂得寫WEB、寫APP、SHOP或是懂編程,幫人寫system,只要你話想做,自然會有人俾JOB你做。
當然,最後做得好不好,有沒有Project management,即能不能控住個客、收足錢,全身而退又係另外的話題。

就用我熟識的WEB + SHOP 開發為例吧。我經常自稱我們是網上裝修師傅,專門為客人的網上店鋪裝修,又可以算是「物業管理」,因為要每天監控住客戶的網站,有甚麼意外例如中毒、死Server等事,要第一時間衝出來維修。

現時機乎每一間公司也要一個、甚至幾個網站,每個網站最少佔據一個programmer半個月的工作時間,絕對是求過於供的情況。
一個初入門的freelance程式員,只要拍住一些Marketing公司,或只接IT公司的工作,一接到一些較大型的項目,都會忙到沒有時間再接其他工作。

IT好景,年年加薪,老闆仲驚你唔做唔知搵邊個接手,自然吸引到好多年青人想入行。
但係,真係人人都可以入行做IT?

有些人認為,入行寫CODE 要有學歷,例如大學讀CS IT之類。
以我的經驗來看,如果你係想做freelance或者想開公司接JOB的話,其實唔駛。
反而,一套能顯示你個人實力的Portfolio遠比你的證書,乜CERT物CERT重要。
正所謂行家一出手便知有沒有,單看你的coding,就能了解你的level。
當然,我不是說學歷證書不重要,而是次要,即係先看作品,再看證書。
我當年入行時,見工就show我自己的作品,老闆會不斷問你背後的製作過程,來判斷我是否熟手。
IT 呢行日新月異,單純靠大學的書本知識根本不足夠,它只會為你帶一個很基本的concept,但係,如何編程、如何製作網站、如何fine tune,全是手藝。

如果新手入門,沒有Portfolio,怎樣辦?
我建議以下方法,首先你可以以低價或甚至義務幫你朋友做網站,可以增加經驗,同時你朋友應該會容易控制,唔會因為收咗人哋少少錢,就做成世奴隸的情況發生。
如果你連朋友都無,可以試著抄一些網站做練習作品。

入IT公司打工好,還是自立門戶freelance好?
我覺得沒有一個絕對的情況,坦白講,好多IT人都係公司一份人工,放假又做freelance job。
先前都講過,IT界人才十分缺乏,只要你識寫,就自然會有人approach你叫你幫手。
講開又講,如果一個freelancer 沒有project management的技巧,好大機會會爛尾收場。

入行做IT要乜性格?
我覺得首先是你要對新事物有好奇心,因為IT界日日出就嘢,如果只係諗住食老本,一年唔學新嘢就會out哂。
其次係要挨得悶,好多時你要debug就花你成日時間,長期望住個mon,唔係個個人都挨得住。
自學能力是第三個要求,如果你係乜嘢都要問下,自己唔識去Google吓先的,就不可以做IT工作。

自學寫網站,可以找到IT工入行嗎?
答案係:你必須要主要靠自學,才能入行做IT,我指係寫CODE 果批。
大學唔會教你寫CODE寫到可以應付客戶的要求。
客戶的要求次次不同,佢哋見到人地有乜,就要跟住有。
唯有你抱住一個自學的心態,每日去吸收新知識,先可以喺呢份長做長有。

如果我真係零㡳,又無在大學讀過IT,又無做過IT工,咁點入行?
我想再强調一次,大學讀IT,未必可以入行做到Programmer、寫Web寫APP,都要睇你自己性格而定。
坊間其實係有一D IT入行課程,專門俾零㡳的人做入行的第一步,但都係果句,日後的路都係靠自己行,課程只係幫你起步。
所謂萬事起難,與其盲模模上Youtube 睇片學,不如找個老師教你入行仲好。

課程方面我會推薦點止學嘢的「網頁製作證書」課程,呢個課程有持續進修基金,即係CEF資助,資助後學費都係二千幾蚊,上 12 堂,已經學咗製係WEBSITE、網上商店、
仲教你點樣跟住Designer 的稿起返個RWD web 出來!

對想初IT 入行嘅朋友仔來講,都算係唔錯的選擇!

--

--